Diskusní články- Týrání zvířat

31. března 2014 v 17:51 |  Diskusní články
Ahojky. Tak jsem tady s dašlím diskusním článkem. Nebudu tady více okecávat a rovnou se do toho dám.
The hanging of Mary the Elephant
Více v celém článku.



Víte... Zrovna včera jsem seděla na facebooku a jen tak projížděla různéstránky. A najednou jsem se objevila na stránce: Zober si, čo potrebuješ. Zůstala jsem na ni a dívala se na různé videa, které tato stránka měla uložené v albech. A v tuc chvíli mi došlo, jak špatný život jsem žila. A jaký špatný život vedu. Víte... Nikdy jsem nebyla zastáncem hippeace(nevím, zda se to tak píše), nebo vegetarián či vegan. Nedělala jsem si starosti s tím, co se děje ve světě. A to byla obrovská chab! Připadá mi, že videa, která jsou na té stránce mi otevřela oči. A víte co? Přijde mi, že lidé si nezaslouží život na této planetě. Už od včerejška přemýšlím nad tím, že se stau vegetariánem. Jenže... Je těžké se jím stát.. Ani jsem o tom ještě neříkala doma, protože reakce všeh by byla: Co to zase meleš za nesmsly? Proč? Však je normální jíst maso atd. A já nemám sílu na to, se z někým hádat. Ale to jsem trochu odbočila. Zpět k tématu.
Jak už jsem říkala, tyhle videa mi otevřeli oči. Dívala jsem se i na další na youtube.com A vždy jsem si položila stejnou otázku... Co sakra my lidé děláme na této planetě? Co jsme kdy udělali pro to, abychom ji nějak zlepšili? Co jsme kdy udělala pro zvířata? A konečě se dostávám k tomu podstatnému. Týrání.

Já dneska nechci mluvit jen o týrání našich miláčků. Ať už je to kočka, pes nebo kůň. Chci mluvit o různém týrání. Já beru týrání i jatka. Beru týrání, když se různá zvířata chovají jen pro potěšení ostatních. (Nař. na kožichy) Lidi PROBUĎTE SE! Copak Vám přijde normální, že zabijeme nevím kolik milionů zvířat ročně jen pro to, že se nám chce?! Vezměte si maso. Potřebueme maso k životu? Teď by mi hodně z Vás odpověděla, že ano, protože tam jsou bíkoviny a vitamíny a já nevím co všechno. Ale v dnešní době? Ale no tak.. vždyť létáme do vesmíru, tak si myslíte, že nejsme schopni nahradit to, co obsahuje maso? Vždyť bílkoviny jsou i ve spoustě jiných věcech. A pro ty, kteří by rádi napsali něco na způsob toho, že lev taky zabíjí antilopy a liška taky žere slepice a že je to potravní řetězec... Ano. Zřejmě máte pravdu, ale kdo žere nás? Chápete? Kdo žere nás? Kdo je náš řírodní nepřítel? Nikdo. V přírodě je to tak, že slepice sežere žížalu, liška sežere slepici, lišku sežere vlk (třeba. Zřejmě to tak není ty zvířata, ale dávám příklad) vlka zastřelí člověk a člověka... Kdo zabije toho člověka? Nikdo. Už to chápete? Na tomhle světě je nás kolik.. 7 miliard? A nikdo nás nežere. Mi vybíjíme všechy zvířata a je jedno jestli na maso nebo na kožich nebo jen tak, zabíjíme je a ony s tím nemohou nic dělat. A jasně, já chápu, že i člověk umírá. Stářím, nemocemi, násilnou smrtí. Ale to zvířata taky! Taky zemřou stářím, nebo nemocí nebo je někdo zabije! Já nevím, zda jste pochopili to, jak jsem to myslela, ale doufám, že alespoň trochu jo. Takže tohle je podle mě jeden druh týrání. Zabíjíme zvířata jen pro to, že z nich chceme mít maso, kožich, kly a já nevím co všechno, i když to vlastně nepotřebujeme. (Klidně mě teď můžete odsoudit za to, že jím maso a píšu takoovéhle věci.)

Další druh týrání je... Nevím, jak jej správně nazvat. Je to chov zvířat např. na kožešinu. PROČ?! Máme umělé látky, umělé kožichy na které nemuselo zemřít jediné zvíře, ale stejně si ty zvířata pozabíjíme abychom měli PRAVÝ kožich. Myšlenka, která mě právě napadla, je: TO JSME VÁŽNĚ TAK VYPATLANÍ?!!!!! Já.. Nevím co k tomu mám říct. Myslím si, že každý si udělá svůj názor.

A konečně jsem u druhu týrání, o kterém jste si zřejmě mysleli, že budu psát. A to je týrání domácích mazlíčků. Koně, kočky, psi atd. Moje první otázka na Vás zní (a není to z mojí hlavy ta otázka. Něco téměř stejného řekl chlap na videu.): Když může jakékoliv zvíře používat končetiny, používat tlamu, stravovat potravu, vylučovat, vyluzovat zvuky, rozmnožovat se.. pokud tohle všechno dokáže, proč si myslíte, že uvěřím tomu, že nedokáže používat mozek? Proč si myslíte, že nedokáže cítit a mít strach a bolest? Chápete, že to nedává sebemenší smysl? Věřila bych tomu, že nějaké zvíře nedokáže chodit, nedokáže vylučovat potravu, nedokáže se rozmnožovat.. ale používat mozek? Vždyť je to naprostá kravina! A tak se ptám na další otázku: Proč sakra týráme zvířata? Copak si myslíte, že ony to nevnímají? Že vás nevidí? Necítí? Že je to nebolí? Víte co bych udělala s lidmi, kteří týrají zvířata? Vzala bych je, přivázala a udělala úplně to samé, co oni dělali jim. A nenechala bych je zemřít. Pěkně by si trpěli. Trpěli by tak dlouho, jako jejich zvířata. A neslitovala bych se nad nimi. NE!

Právě jsem se nádherně na... naštvala. Ruce se mi klepou, protože tohle je hnus. Zřejmě vážně přestanu jíst maso. Nedokážu jít spát s pocitem, že jsem neudělala nic pro to, by týrání zvířat přestalo. A týráním v tomhle slově myslím jatka, myslí zacházení se zvířaty, která jsou chovaná pro maso. Panebože.. Viděli jste vůbec nějaké video, jak se k těm zvířatům chovají? Vždyť tam s nimi mlátí o zem, řežou je za živa, kopou do nich a já nevím co všechno. Je to odporné. LIDÉ jsou odporní.

Nakonec bych to všechno shrnula jednou otázkou. Proč jsme vůbec na tomto světě?

PS: Přidávám pár odkazů na videa. Jsou s českými titulky.
PS2: Omlouvám se za chyby.
PS3: Pro ty slabší povahy... Nevím, zda by jste se měli dívat na to první video. :/ Já se u toho rozbrečela...

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200479856743759&set=vb.392054024162597&type=3&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200394304004994&set=vb.392054024162597&type=3&theater

A nakonec video s jedným chlapíkem (je to dlouhé, ale když si to sem tam přetočíte, pochopíte, o čem mluví.) Nechci nikoho předělávat na vegetariána či vegana, sama jím nejsem (ale neříkám, že jednou nebudu), ale jde spíše o to, že on ví, kolik zvířat umírá a prostě.. Tak nějak na mě zapůsobil. Ale každý máme svůj názor, takže pokud vás nazejímají "keci" o vegetariánství a veganství, ani si to nepouštějte. ;)

A pro ty, na koho je to opravdu moc dlouhé jsou tady otázky a odpovědi. Ty toho taky říkají hodně. :)

Calla
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Paralysia Paralysia | E-mail | Web | 31. března 2014 v 19:18 | Reagovat

Se vším s tebou souhlasím, až na jednu věc. Maso. Jak jsi říkala, jsou v něm bílkoviny a tak. Nemám nic proti veganství ani vegetariánství, ale jíst maso je pro nás stejně přirozené, jako pro zvířata. Už od pradávna to tak je. Pralidé lovili mamuty a myslím, že nad tím až tak nepřemýšleli. Prostě museli, aby přežili. Aby uživili rodinu, kmen. Navíc si myslím, že pokud nejíme nějaká vzácná zvířata, tak je to v pořádku. A s tím mozkem? Je jasné, že jej zvířata používají, to by jinak nežila. Pokud to myslíš s přemýšlením, nebo s pocity. Každé zvíře cítí bolest, ale ne každé pocity. Vem si třeba krávu. Cely den se pase a postává na louce. Kdyby měla celý svůj život přemýšlet, tak se asi unudí k smrti. Vlastně kdyby zvířata přemýšlela, tak jsou jak lidé. Pes určitě něco cítí a jestli nad něčím přemýšlí, to nevím. Nakonec... Příroda si vybrala sama ne? :)

2 krabiceplnapribehu krabiceplnapribehu | Web | 31. března 2014 v 19:30 | Reagovat

Ano týrání zvířat je jedním z nejhorších problému dnešní doby. Nedávno jsem viděl jedno video, k němuž jsem ztratil odkaz a byl to nějaký masokombinát či jatka, kde opravdu nechutně zacházeli se zvířaty. Byl tam takový stroj, do kterého nacpali krávu a on jí kompletně rozmačkal a ulomil hlavu. Nejhnusnější na tom byl ten řev a pak to, že když jí z krku čouhala jenom dýchací trubice, tak od ní stále létala pára z toho, jak kráva vydechovala. Či podřezávání ovcí, rozšlapávání malých prasátek a tak podobně... Osobně se mi z toho chtělo bljet a v ten samý den, jsem viděl další video, kde nějací psychopati vzali malého pejska a začali mu nůžkama stříhat uši a pak mu tam lili dezinfekci, až tak hrozně křičel, že jsem si ani nechtěl představovat, jak hrozný to bylo... Je to hnusný a odporný a když si pak uvědomím, že to maso jíme, ale já asi nemám dost silnou vůli na to, abych s tím přestal, zkrátka si nějak nedokážu představit to, že bych bez masa byl... Moje kamarádka (theanuse.blog.cz) vydržela být nějakou dobu vegetariánka, ale nakonec jí to taky opustilo, prý to není tak těžké... Její mamka byla dokonce vegetariánka sedm let, ale nakonec se k tomu taky vrátila... Asi bych to nedokázal vydržet nějak dlouho jako ony. Je to opravdu humus a né jenom tohle týrání co se týče hospodářských zvířat, ale jakýchkoliv. Třeba rozsedávání králíčků skleněnýma deskama, házení štěňat do řeky, či rozmlácení kočky o zeď... To je takový menší výčet nechutností a zvráceností, které jsem měl tu smůlu vidět. Vlastně ani nikdy nevím, co mě nutí si to video pustit a pak na to koukat a skoro u toho zvracet či brečet...

3 Calla Calla | Web | 31. března 2014 v 20:03 | Reagovat

[1]:  S mozkem jsem to myslela tak, že i když kráva zřejmě nepřemýšlí stejně jako člověk nebo jako pes či kočka, pořád ještě cítí bolest a podle mě třeba i nějaké nálady. Ale to si jenom myslím. A s tím masem.. Ano. Kdysi lidé jedli maso aby se uživili, ale dneska? Uživíme se a přežijeme i na něčem jiném než na mase. Ale myslím si, že se stejně nikdy nestane, že by maso z jídelníčku zmizelo, ale kdyby se to alespoň snížilo či omezilo tak by to bylo skvělé.. :)

[2]:  Souhlasím. Já bych to bohužel asi taky nezvládla. Život bez masa. Ale alespoň bych to chtěla omezit.. např.. místo toho abych si dala na rohlík šunku dám si jenom máslo, nebo kdyby se mě mamka ptala co má udělat na oběd tak řeknu třeba špenát a ne maso. :)  A jinak je to opravdu nechutné.. taky jsem měla tu „poctu„ vidět několik dosti drastických a hrozných videí.. :/

4 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 31. března 2014 v 20:41 | Reagovat

Budu to brát po odstavcích:
Já jsem jednu dobu byla vegetariánka, ale musela jsem s tím přestat, ne proto, že jsem měla zdravotní obtíže, naopak, ale kvůli mamce, protože ze mě byla nešťastná. Nyní jedeme podle kompromisu- jím jen maso kuřecí, salámy absolutně (mimochodem kuřecí šunka není z kuřete, pokud chce někdo říct toto).
S dalším odstavcem máš naprostou pravdu. Jen, odpověď znám. Lidi zabíjejí lidé. Všechno ze vším souvisí. Aby si lidé uvědomili to, že život je drahocenný, potřebujeme válku. Jenže v té umírají i nevinní. Je to prostě začarovaný kruh.
Ke kožešinám- já proto nenosím ani boty z kůže...
Že zvířata nejsou inteligentní? A co lidoopi? Delfíni? Sloni. jinak máš pravdu. Ne, za všechny ty léta bych lidem, kteří jsou za to zodpovědní, dělala snad ještě horší věci než zvířatům, pokud to jde, protože jsme prostě hloupí, pouze nadřazení. Žijeme jen pro své fantazie, které občas mají dobrou myšlenky, občas ani to ne, ale hlavně- nikdy se nám je nepodaří zrealizovat.
To jsem se zase parádně naštvala. Na videa se radši ani nedívám, viděla jsem podobných dost a stačí mi to. Máš úžasné názory a toto by si měl uvědomit každý jedinec!

5 Calla Calla | Web | 31. března 2014 v 21:27 | Reagovat

[4]:  No... Já už nějakou dobu nejím párky, různé salámy, klobásy, paštiky... Z masem... Kdyby to bylo jen na mě, zřejmě bych ho přestala jíst, ale v mojí rodině si to ani nedokážu představit.. všichni by do mě pořád něco hustili a nechápali mě.. :/ A já bych lidi, který týrají zvířata nejraději sprovodila ze světa. Pokud jsou tak ubozí, že musí ubližovat nevinným zvířatům, tak tady nemají co dělat.. Vždycky si říkám, zda by to byli schopní udělat i lidem.. a potom si řeknu: Ne Protože lidé se dokáží bránit.

6 Paralysia Paralysia | E-mail | Web | 31. března 2014 v 23:29 | Reagovat

[3]: Dneska už i pochybuji, že v např. paštikách to maso je a další chemie? To asi ne... Když si představím, jak vypadá roztomilé jehně a tak, na maso chci zapomenout, ale příroda nás tak stvořila. Stvořila nás každého jiného, takže někdo maso jíst bude a někdo ne. Rozhodně bych ale nechtěla, aby zvířata umírala tak, jak popisoval Luke. Je to zrůdné a zvrácené. Pokud už jdou na porážku, tak na rychlou, aby se netrápili.
A bez masa... By nebyli vytvarovaní vojáci ;D. To poslední ber jako vtip na tvou malou "úchylku". Jen chci říct, že to beru tak jak to prostě je. Tak, jak si nás příroda stvořila. A jsme přece všežravci, takže to už taky něco říká. Tím samozřejmě nechci ignorovat tvůj názor, to snad chápeš :D.
Když se nad tím tak zamyslím, lidé jsou málem vládci světa a možná ani ne málem. Ještě bych chtěla dodat, že lidé mají taky své nepřátele. Kdyby přišli do styku se lvem, tak to asi dobře nedopadne no ne? Nebo klíšťata, komáři. Přiživují se na nás. Paraziti, kteří většinou přenáší nemoci. Největším nepřítelem člověka je však on sám.

7 Calla Calla | Web | 1. dubna 2014 v 6:32 | Reagovat

[6]:  Tak teď si mě rozesmála. :DDD A beru to jako vtip. :D Jinak s tebou souhlasím, že největším nepřítele, člověka je on sám. A každý má na tohle vlastní názor. :) Ale je pravda, že nás tak příroda stvořila (ale třeba nás přinesli mimozemšťané§) O_O

Dělám si srandu. :DDD

8 Anůše Anůše | Web | 1. dubna 2014 v 19:48 | Reagovat

tak na tohle téma mám naprosto stejný názor! strašně mě to ubíjí, to co lidé dělají zvířatům, je to tak zatraceně nechutný. už jsem také viděla spoustu nejrůznějších videí na toto téma, slyšela jsem spoustu příběhů (nejlepší jsou ty od našeho pana učitele - vegetariána - už kolik let, ví toho o tom opravdu dost) a každá nová informace o tomhle mi otevírá více a více oči. vždycky mám nejrůznější nepopsatelné myšlenky, jediné co se z toho dá vyjádřit, že je mi z toho prostě těžko. chci znát realitu i přes to že je tolik krutá. nechápu jak někdo může ublížit zvířeti! (já jenom když zabiju mravence tak mám výčitky svědomí :D) jsou to tvorové stejně jako my a největší problém je přesně to co si zmínila - my lidé nemáme žádného přirozeného nepřítele.

9 promise-hope promise-hope | 1. dubna 2014 v 21:10 | Reagovat

[8]: týrání je prostě strašné... :/

10 leanne009 leanne009 | Web | 27. června 2017 v 23:43 | Reagovat

Keďže je tento článok ešte z roku 2014, rada by som vedieť, či si sa predsa len nerozhodla pre vegetariánstvo.
Lebo inak sorry, ale je úžasné pokrytecké písať o tom, že týrať zvieratá je hrozné, ale na druhej strane napísať, že bez mäsa by si neprežila. Prežila by si, tomu ver. Mäso nie je voda ani Facebook aby si bez neho nemohla vydržať.
Na margo tvrdenia, že človek je mäsožravec, resp. všežravec a mäso potrebuje - skús si porovnať chrup nejakej šelmy (psík, mačička) a svoj. Alebo tráviaci trakt.
Ja som vegetariánka a bolo mi jedno, čo mi hovorili rodičia. Rýpali, to áno, ale ja som vedela, prečo som sa tak rozhodla a tak som im kašľala na ich názory, a kašlem na nich doteraz(na názory, nie na rodičov). A plánujem to dotiahnuť až na vegánstvo, a zasa kašlem na názory, že je to nebezpečné, alebo neprirodzené. A kašlem aj na doktorku, ktorá sa ma snažila presvedčiť, aby som konzumovala mäso aspoň "kvôli zdraviu". Sorry znova, ale to je ten najdebilnejší argument, aký som kedy počula.
Kvôli zdraviu by sa mali konzumovať skôr ovocie alebo zelenina, samozrejme, z nejakých bio fariem, samozrejme tiež bez genetickej modifikácie.
Prechod na vegetariánstvo bolo pomerne ľahké z toho dôvodu, že mne mäso nikdy nechutilo. A keď tak prechádzam svoje rozhodnutia, ktoré som urobila počas svojho nie tak krátkeho života, môžem s pokojným svedomím vyhlásiť, že je to asi jediné rozhodnutie, ktoré som nikdy, ani v tých najhorších chvíľach, neoľutovala, byť to niekedy nebolo jednoduché, hlavne kvôli okoliu, z ktorého sa razom stal odborník na výživu, čo je obzvlášť komické vtedy, ak vám radí v oblasti výživy niekto, berie 2500 liekov, má upchaté cievy a vysoký cholesterol. :-!

11 leanne009 leanne009 | Web | 27. června 2017 v 23:44 | Reagovat

A zabudla, že som sa nenechám citovo vydierať ani svojimi rodičmi ani nikým iným. Dotiahnem do konca to, čo sa rozhodnem.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama