Knihovníci: Divní nebo ne?

4. prosince 2014 v 21:05 | Callia |  Diskusní články
Ahojky. Tak jsem zde s dalším článkem.
Jak jste si jistě všimli (nebo možná ne) je to po opravdu DLOUHÉ době diskusní článek. Nechci to více okecávat, takže jako obvykle... Více v celém článku.



Jak už název napovídá, tento článek bude pojednávat o knihovnících.
Jako první bych zmínila tohle... Já sama jsem na knihovnickém oboru. A ano, šla jsem tam s pocitem, že to bude skvělé a že to bude můj vysněný obor. (Stále si za tím stojím. Miluji obor, který jsem si vybrala) Ale zároveň jsem tam šla s myšlenkou, že budu všem pro smích. Že budu terčem posměchů. A to se taky stalo. Ze začátku jsem to neřešila. Přeci jenom... Kdykoliv řeknete slovo knihovník, všem se vybaví divní, škaredí a blbě se oblékající lidé. To už se zřejě nezmění. V podvědomí lidí takhle budeme vždycky vypadat. Jenže v poslední době to všechno začalo přerůstat přes hlavu...
Na facebooku vznikla stránka: Přiznání kotlářské (nebo nějak takhle) a ze začátku to byla sranda. Přiznání jsem si tam četla a některá byla vtipná. Jenže potom... Začala se tam objevovat přiznání, která byla na účet nás, knihovníků. A některá opravdu, ale opravdu nejsou pěkná.

Jenže na druhou stranu mě začínají štvát už i samotní knihovníci. Neustále pomlouvají obchodku. A jasně, také mám s některými problém (teď se neuražte, pokud jste z obchodky, ale napatlat na sebe tunu make-upu a nosit výstřih až ke kolenům? A kluci, kteří stráví v koupelně víc času než holka a myslí si o sobě, že jsou něco víc než ostatní? A ne, nemyslím si to o všech), ale nemusím je pomlouvat každý den! SAKRA! LIDI PROBERTE SE!

Opravdu mě tahle rivalita začíná štvát a unavovat.
Moje otázky znějí asi takhle:
Proč si každý myslí, že knihovníci jsou divní? Škaredí a nespolečenský? Proč si myslí, že nejsem normální lidé jako ostatní? Proč jsme sakra na téhle škole totální vyvrhelové a všichni se nám smějí?! Jen mě zajímá PROČ?! Jasně, chápu, že jim může připadat divné, že čteme. A ano, nemáme nejlepší oblečení a neřídíme se podle nejnovější módy, ale jsme svý. Nosíme, co se nám líbí. Děláme, co uznáme za vhodné. Tak PROČ? To nás všichni nenávidí, smějí se nám a považují za vyvrhele jen pro to, že NEJSME SOUČÁSTÍ DAVU?! NEJSEM HLOUPÝ OVCE?

A knihovníci... To máte vážně za potřebí neustále někoho pomlouvat? Někdy mi připadá, že prostě jen závidíte ostatním to, že nejsou lůzři, ale jsou naopak populární. Jasně, někteří jsou namyšlení (obojí pohlaví) to ano, ale... NO A CO! Je to jejich věc. To oni na to jednou v životě dopaltí, ne vy. Vždyť... Možná si to ani neuvědomujete, ale chováte se naprosto stejně jako oni. Prostě je pomlouváte a smějete se jim, a to není ok.

Opravdu mě tohle štve. Chtěla jsem se z toho vypsat, protože do téhle školy chodím ráda, to ano, ale neustále vidět ty pohledy ostatních lidí, a číst si ty přiznání je vážně něco... Stačil mi i adapťák, kdy se celá jedna třída obchodky chovali jako naprostí idioti! Ale NAPROSTÍ!

No... Nebudu se více rozčilovat. Budu ráda, když do komentáře vyjádříte svůj názor. Když mi pomůžete objasnit, proč nás všichni vidí zrovna takhle... Budu jenom ráda, když se nějak zapojíte do diskuze. :)
Callia
PS: Omlouvám se za chyby, pokud tam nějaké byly. (Určitě tam nějaké byly) :D
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Tina Tina | Web | 4. prosince 2014 v 21:57 | Reagovat

Přečetla jsem si to celé a ráda :D Chápu tě.....chtěla jsem jít na knihovnický obor, ale rodiče mi to vymluvily, že tak ze mě nic nebude.....někdy mě to trošku mrzí, ale už jsem se přes to přenesla. Tenhle stereotyp o knihovnících se z hlavy ostatních asi jen tak nedostane. Já třeba knížky miluju a je fakt, že spolužačky si ze mě kvůli tomu dělají srandu...no, co? :) Slyším to i u nás na chodbě naší školy, o knihovnících atd. a štve mě to. Kolikrát si říkám, co proti tomu kruci mají...je to obor, jako každý jiný. Tak, já prostě k tomuhle tématu musela napsat komentář....klidně se vypiš. Je to vždycky nejlepší :D

2 Knihy v srdích Knihy v srdích | Web | 5. prosince 2014 v 18:09 | Reagovat

Teď jsem četla přiznání a nestačila jsem se divit, ale na druhou stranu jsou některá pravdivá. Já kdybych šla na knihovnici, protože mě přece jen knihy baví, tak bych si taky pořád jen nečetla, ale chtěla mluvit i o tom , co kdo v noci dělal a podobné věci, které řešíme teď. Ale na druhou stranu je hrozný, jak se Vám pořád smějí a všechno...
Já bych na tento obor asi nikdy nešla, protože by mě to nakonec nebavilo a jsem ráda, že jsem tam kde jsem... Normálně se baví o věcech, ale třeba i o knihách, takže je to jedno :-)
Skvělý článek, i když s ním souhlasím jen napůl.. :-)

3 Abigail Abigail | Web | 5. prosince 2014 v 18:30 | Reagovat

Nechápu to, jak můžou být takoví. Možná to knihovníci chtějí obchodce nějak oplatit. Ale i tak, je divné to oplácet pomlouváním. Zašlý stereotyp knihovníku se už asi nezmění, ale myslím, že je lepší být sám sebou, než se vydávat za někoho jiného.

4 Callia Callia | 5. prosince 2014 v 19:07 | Reagovat

[1]: Taky to nechápu. To bychom se potom mohli smát úplně každému a říkat, že když má jiný obor než já, je divný. Ale bohužel u knihovníků se tohle děje... :/ A jinak... Moji rodiče mi tuhle školu také vymlouvali, ale já mám svoji hlavu až je to někdy na škodu, ale zrovna v tomhle jsem ráda, že jsem si stála za svým. :)

[2]:  No... Ty asi myslíš zrovna nejnovější přiznání.. Docela jsem se tomu přiznání divila. Ono totiž není tak úplně pravdivé. Jasně, bavíme se o knihách a historii, ale pro to, že nás to baví. Proč bychom se měli bavit o tom, kdo co dělal večer, když stejně vím, že holky, se kterýma mluvím, večer nic nedělali? Že nechodí kouřit, pít ani nechodí na párty?

[3]:  Souhlasím. V poslední době mě to poměrně dost štve. Snažím se obchodku již nijak neřešit, ale bohužel... No... :/ A jinak taky souhlasím, že je lepší být sám sebou než nějakou ovcí ve stádě.

5 Eliz Eliz | Web | 6. prosince 2014 v 10:31 | Reagovat

Můj názor? Já osobně téhle rivalitě moc nerozumím, protože nechodím ani na obchodku ani nestuduju na knihovníka, ale myslím, že se to dá aplikovat i jinde a pokaždý to je pěkně ošklivý! Jako knihovník sice pracovat nechci, ale ráda bych měla třeba brigádu v knihovně :-)

6 Callia Callia | 6. prosince 2014 v 23:12 | Reagovat

[5]:  Já v brigádu v knihovně doufám. :D Snad se to jednou povede. A jinak souhlasím. Tohle by se dalo snadno aplikovat i jinde. V podstatě si myslím, že jde o to, že knihovníci nejsou stejní jako všichni ostatní a to v dnešní světě není dobře. :/

7 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 7. prosince 2014 v 18:14 | Reagovat

Já to nechápu. Zní to, jako by se čtení stalo něčím špatným. Ale podle mě jde o úplně obyčejný koníček. Někdo rád plete, jiný sleduje hokej...a jiný prostě čte. Já bych nejspíš také šla na knihovnickou školu, ale nějak mě to prostě...nenapadlo.
Vím, proč i vás asi vládne taková rivalita. Každá strana si myslí, že jsou ti lepší. Prostě berou tu druhou stranu jako něco podřadného. Proto nejspíš knihovníci ty na obchodce tak pomlouvají.
Jinak, krásný a upřímný článek!

8 Callia Callia | 8. prosince 2014 v 20:44 | Reagovat

[7]: Přesně! Jenže když si to tak vezmu, tak mě docela štve že si děcka ve třídě myslí, že jsou lepší než druhá strana (obchodka), protože já osobně si to nemyslím. Jasně, nemusím je, ale nemyslím si, že jsem lepší než oni. Přijde mi to hrozně sobecké a namyšlené. :/

9 Choi Mari Choi Mari | Web | 9. prosince 2014 v 11:16 | Reagovat

Já jsem původně chtěla studovat knihovnický obor (a ne že by se lidi ekologům na církevní škole vůbec nesmály), ale nechtěla jsem být ve stejné škole se svojí starší sestrou. Práce v knihovně nebo v knihkupectví je pro mě pořád jednou z těch vysněných a do městské knihovny chodím strašně ráda. Jsou tam moc milí knihovníci a jeden čas tam byl takový moc sympatický mladík :-D . O knihovnících si rozhodně nemyslím nic špatného.

10 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 9. prosince 2014 v 12:01 | Reagovat

Já (pardon) ani nevěděl, že existuje něco jako knihovnický obor. Zda bych to chtěl či nechtěl studovat to už je asi trochu pozdě, každopádně zaběhnuté stereotypní názory na knihovníky se asi jen tak ze dne na den nezmění, ale nemožné to není. Člověk musí začít u sebe. Já třeba osobně jsem si z knihovníků srandu nedělal a nevidím pro to důvod, ani si nepamatuji, že by jsme mezi přáteli o takhle pomlouvali atp..

11 Polly Polly | Web | 9. prosince 2014 v 13:24 | Reagovat

rozumiem tomuto rozculeniu... mna vzdy hnevalo, ze som skôr mala pocit, ze na knihovnikov sa pozeralo, akoby robili to co robia preto, ze nemaju na viac..akoby boli zaostali...
ja osobne som nechala dobre platenu kancelarsku pracu, za viac ako 100% mensi plat ako knihovnicka...proste preto, ze je to moja vysnena pozicia a vzdy som hovorila "som hrda na to, ze som knihovnicka!" ... a sice som medzitym prisla k inemu dreamjobu, ved ludom sa menia sny :D, tak vzdy budem povazovat knihovnikov za ludi, ktori robia krasne a prospesne povolania a cuduj sa svete, niektori aj dobrovolne! XD a nikto ma uz nevrati do kanclu za velke prachy, radsej budem zivot medzi knihami :D tiez som vystudovana knihovnicka;)bola som na knihovnickej strednej.

12 Berenika Berenika | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 13:39 | Reagovat

Původně jsem chtěla jen reagovat na článek, ale pak mi došlo, že chodíme na stejnou školu a chci jenom zjistit, kdo od nás má blog. :-D

13 promise-hope promise-hope | 9. prosince 2014 v 13:59 | Reagovat

[9]:  Já taky miluji chození do knihovny. Práce jak už v knihovně nebo třeba v knihkupectví je pro mě něco jako sen :3 třeba se jednou splní :)

[10]:  Já to také nevěděla ale když přišla 8.třída musela jsem už vědět, kam přibližně půjdu no a na netu jsem objevila tuhle školu :) A jinak... Já si také myslím, že se tyhle názory jen tak nezmění. Bohužel mi to přijde líto :/

[11]:  No.. Mě doma říkali, že na tuhle školu chodit nemám, že neseženu práci a budu mít málo peněz... Ale já.jsem stejně poslala přihlášku a dostala se tady. Doma se s tím srovnali a neřeší to. ALe chtěla jsem to napsat hlavně proto,že já si v podstatě taky vybrala život mezi knihami a ne peníze. :)

[12]:  :DD Docela mě ten komentář dostal. XD chodili jsme spolu na literární dílny :) a jmenuji se Adéla :D

14 Berenika Berenika | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 14:01 | Reagovat

[13]: Awwww, už mi to došlo. Stalkovala jsem ti videa. Občas zapomínám přezdívky, omlouvám se. :(

15 promise-hope promise-hope | 9. prosince 2014 v 14:02 | Reagovat

[14]: :D V pohodě. :)

16 Кристина Ж. Кристина Ж. | Web | 9. prosince 2014 v 14:27 | Reagovat

Páni, nikdy by mě nenapadlo, že se ještě dnes někdo knihovníkům směje. Pravda je, že žiju v malém městě, ve kterém máme jen jednu malou knihovnu a s knihovníky se znám od malička, ale v životě jsem neslyšela, že by se jim někdo vysmíval nebo že by podle někoho působili nespolečensky a podobně, právě naopak (avšak netuším, jak to chodí ve studentských kruzích). Zato jsem se naopak často setkávala spíše s tím, že se nečtenáři smějí  nám čtenářům...

17 Callia Callia | 9. prosince 2014 v 15:09 | Reagovat

[16]: Upřímně... Já jsem taky z malého města a tyhle ty pomluvy jsem pořádně neznala. Jasně, děcka se smáli, když jsem řekla, že ráda čtu,ale to bylo tak všechno. Teď se cítím, jak největší vyvrhel společnosti... :/ A bohužel mi připadá, že za úplné nic...

18 Marillee Marillee | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 15:23 | Reagovat

To se vážně děje?? Ani jsem nevěděla, že existuje takový obor, wow...
Je to celkem smutný... Moji spolužáci se mi smáli jen ve chvíli, kdy jsem na lavici s řachnutím vytáhla Bouři mečů (cca 1000 stran), ale nebyl to vyloženě výsměch, jen údiv a překvapení... :-D

19 Nessi Nessi | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 15:24 | Reagovat

To je celkem smutný

20 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 9. prosince 2014 v 15:24 | Reagovat

To mně nenapadlo, že se knihovníkům někdo směje. Jo jasně, lidem, kteří hodně a rádi čtou, se někteří blbečci, kteří mají v hlavě slámu, smějí, ale knihovníkům? S tím jsem se nesetkala...Každopádně to není vůbec fér, nikomu jste nic neudělali, tak proč? Ale věř mi, rivalitu mezi středními školy znám. A názor na obchodku mám podobný. Sama jsem z gymplu a není to tak, že bych se nad ně stavěla a považovala se za něco víc, co vůbec ne, ale jsou hned ve vedlejší budove, je to, co by kamenem dohodil.

21 Callia Callia | 9. prosince 2014 v 15:29 | Reagovat

[18]: To neví více lidí. :D A klobouk dolů za přečtení tolika stránek. Já jsem měla nejtlustší knihu okolo... 500 stránek? :D

[19]:  To teda je.. :/

[20]:  No.. Ono to není výsměch jako takový. Jako že bych šla po chodbě a někdo se začal smát. To ne. :D Ale jde o pomluvy a pochechtávání a celkově o ty zažité věci, jako např. knihovnicí jsou divní, a zaostalí a nebavte se s nimi atd. :/

22 Batter Batter | Web | 9. prosince 2014 v 15:34 | Reagovat

všichni jsme součástí davu
a nezáleží na tom, kdo doopravdy jsme

měli bychom být pro smích sami sobě
pak by se nám možná nesmáli ostatní

23 Marillee Marillee | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 15:50 | Reagovat

[21]: To ještě není to nejlepší - Píseň ledu a ohně se ZATÍM skládá z 5 dílů, kdy první má nějakých 800 a 5. dokonce 1200 stran... :D

24 zuzana koubkova zuzana koubkova | Web | 9. prosince 2014 v 15:50 | Reagovat

Vždycky jsem si myslela, že knihovník může být moc pěkné a zábavné povolání, ale je pravdou, že co jsem poznala většinu knihovníků, jsou to fakt divní lidé ;-)

25 Calfuray Calfuray | Web | 9. prosince 2014 v 16:17 | Reagovat

Je to niečo nad čím sa ani neoplatí premýšľať. Ľudia sú ľudia a ľuďmi aj jednoducho ostanú a je prirodzené, že niektorí nepoužívajú svoj mozog a nechápu, že charakter závisí od povahy človeka a nie od toho, čo študuje či ako sa oblieka a pod. Anyway, poznám tento typ zmýšľania, ja študujem manažment a naopak tí, čo študujú iné odbory, tak o tých nekoluje práve najlepšia mienka. Ale to mám od samotných vyučujúcich, ktorí priznali, že niekedy majú pocit, že ľudia, čo študujú iné odbory, sú tak troška mimo nielen na hodinách ale i na samotných skúškach. :-D

26 Callia Callia | 9. prosince 2014 v 16:33 | Reagovat

[22]:  První bych chtěla reagovat na to, že nesouhlasím s tím, že nezáleží, kdo doopravdy jsme. Právě naopak. Záleží na tom a to hodně. :) A druhá věc je, že nevím, zda jsem to správně pochopila, ale my, jakožto knihovnická třída se dokážeme sami sobě zasmát. A snažíme se (alespoň já a kamarádka) přecházet hloupé poznámky ostatních s úsměvem, ale vůbec ničemu to nepomáhá. :) :D

[23]:  Tak to je ještě lepší! :D To bych četla několik měsíců a beztak bych to ani nedočetla. :D

[24]:  Záleží na tom,koho jsi potkala (poznala). U nás ve třídě jsou podle mého super lidi, kteří se spolu normálně baví. A ne, nebavíme se jenom o knihách. :) A pak jsou tam samozřejmě lidi, které mám ráda méně, ale rozhodně to není pro to, že jsou to knihovníci, nýbrž dík jejich povaze. :) Ale samozřejmě nezapírám, že „divní„ knihovníci nejsou. :)

[25]:  :D Máš pravdu. Lidi jsou lidi a to se prostě nezmění. Ale tenhle článek jsem nenapsala kvůli toho, že bych to chtěla nějak extra řešit, ale chtěla jsem znát názory ostatních. :) Zda je to takhle jen u nás na škole nebo i jinde a co si ostatní myslí o knihovnicích atd. :)

27 Narsis Narsis | E-mail | 9. prosince 2014 v 17:38 | Reagovat

Já má knihovníky ráda. Vždycky si představíme nějakého příjemného člověka, se kterým si můžu příjemně popovídat. Chápu, že nejsou v očích jakéhokoli člověka zrovna úžasnou skupinou ve společnosti, protože každý má své názory, pocity, vztahy, ..... Lidé z obchodky vás klidně můžou nemít rádi, ale nemusí proti vám´vést tak dlouhou a intenzivní studenou válku. myslím, že by to měli brát asi takhle: Nemám tuhle skupinu ráda, a tak se jí budu vyhýbat, ale nebudu vymýšlet žádné hloupé vtipy, protože ten čas můžu využít k něčemu, co mě baví. Jenže tady je takový ten problém, který se nazývá zabedněnost. Nechápou, že je tojen plýtvání energie. Být vámi bych je ignorovala a nepomlouvala, i když to nejsou zrovna inteligetní lidé. Já má knihy a knihovníky ráda. A ještě jedn poznámka: Knihovníci se oblékají naprosto úžasně!

28 feministicgirl feministicgirl | Web | 9. prosince 2014 v 17:58 | Reagovat

To jsem ani nevěděla, že knihovnictví se dá studovat ve škole.
Knihovnice je jedno z mála povolání, která by mi nevadilo dělat. Nikdy jsem se nesetkala s nikým, kdo by byl vysazený proti knihovníkům, takže jde asi jenom o rivalitu na vaší škole. Jak to tak popisuješ, u nás na gymplu si sama připadám jako takový knihovník. Jak je člověk jiný, nemaluje se, neoblíká se podle poslední módy a neposlouchá to, co zrovna hraje Evropa 2, jako by nebyl. Je divný, trapný, nemoderní. Tvoje škola se dělí na knihovníky a obchodníky. Je to jako rozdělení světa na ty dobré, a debily. (Tím nemyslím, že lidé z obchodky jsou debilové, to bylo jenom přirovnání. :D)

29 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. prosince 2014 v 18:56 | Reagovat

No musím podotknout, že obchodku jsem vystudovala, a kluci tam byli kluci a žádná holka nechodila líčená (až a absolutní výjimky) a prakticky každá nosila džíny a svetr, žádný výstřihy, žádný modelky, něco takovýho se snad na ekonomku nedostane, ne?:D A rivalita obchodka x knihovníci? Buď jde o konkrétní školu nebo je to tím, že u nás knihovníci nejsou, ale neslyšela jsem o tom :D

30 :-) :-) | 9. prosince 2014 v 19:02 | Reagovat

Opět zavádějící titulek.

Tohle je boj mezi puberťákama na střední škole. To už jsem viděla na různých školách.  Neber to vážně, jen závidí knihovníkům jejich sexy mozky. 8-)

Vidím, že si mnoho lidí plete pojmy knihovník a vášnivý čtenář.

Jinak v České republice jsou tři univerzity, na kterých se tento obor dá studovat. Takže není to jen o střední či o VOŠ.  ;-)

31 Yonade Yonade | Web | 9. prosince 2014 v 20:01 | Reagovat

Nemyslím si, že by se knihovníkům někdo smál. Já sama byla na povinné praxi v knihovně (vybrala jsem si ji sama) a nikdo se nad tím ani nepozastavil, i když většina lidí byla na nějakých uřadech a tak. A taky chodím na obchodku. A takových lidí, jaké popisuješ, je tam fakt plno. Ale je sranda je pozorovat, jak jsou všichni stejní jako přes kopírák. Snad ti můj názor nějak pomůže ;)

32 Háčko Háčko | Web | 9. prosince 2014 v 20:06 | Reagovat

Osobne som sa ešte nestretla s odsudzovaním knihovníkom, ale... Ľudia majú predsudky a svoje názory voči hocikomu, takže si nemyslím, že by toto bol nejaký zvláštny prípad. Koniec koncov, baví ťa to, tak v tom pokračuj, a nepozeraj sa na ostatných. Alebo jednoducho vyveď ľudí z predsudkov, ako by mal taký knihovník vyzerať :)

33 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 20:21 | Reagovat

Neviem čím to je, že prevažná časť triedy na OA bývajú namyslení...Ale zase zásadne vždy sa tam nájde niekto kto nezapadá a nie je taký...Chodia tam aj moje známe a tie sú úplne super, len vravia, že zbytok je strašne namyslených :/
A ja som si výsmech na účet knihovníkov nevšimla. Možno to je také len u vás...Pretože u nás nikto proti nim nič nemá :) Ale je hrozné, ak sa niekto knihovníkom vysmieva...Podľa mňa sú to ľudia ako každý iný, za to že majú radi knihy nie sú predsa iný živočíšny druh...

34 Callia Callia | 9. prosince 2014 v 20:24 | Reagovat

[27]:  Jéé.. Tak to jsi asi první, od které jsem slyšela, že se ti líbí, jak se oblékají knihovníci. :3 A souhlasím, přijde mi to jako plýtvání energií, ale jak to těm lidem chceš vysvětlit, když tě neposlouchají?

[28]:  :D No... Když si tak čtu ty komentáře, tak mám vážně pocit, že jde jen o rivalitu na naší škole. Ale i tak... V dnešní společnosti, lidé, kteří se nedrží nejnovějších trendů prostě nezapadají.

[29]:  Abych se přiznala, já o tom taky nic moc neslyšela, dokud jsem nepřišla na tuhle školu, takže asi máš pravdu. Asi jde vážně jen o tuhle konkrétní školu. A doufám, že jsem tě nějak neurazila nebo nenaštvala. Nechtěla jsem proti obchodce vyznít nějak špatně. :)

[30]:  Sexy mozky. :D To mě dostalo! :D A já se to pokouším brát tak nějak s nadhledem a nebrat to vážně, ale v některých chvílích to je docela těžký.

[31]:  Upřímně? Pomůže. A víš proč? Protože jsem chtěla taky slyšet názor, že někdo z obchodky si myslí to samé, co někdo z jiného oboru. (Ne, že by si to mysleli všichni) :D A jak už jsem psala výše, asi jde vážně jen o naší školu. A tak mě napadá... Proč sakra?! :/

[32]:  Já v tom rozhodně skončit nechci. :D Tenhle obor miluji a stejně tak knihy a příběhy, a to, že se to někomu nelíbí, je bohužel jeho problém. Jen jsem ale chtěla slyšet názory ostatních. :)

35 Callia Callia | 9. prosince 2014 v 20:26 | Reagovat

[33]:  Naprostý souhlas. Každý má jiné zájmy a pro to hned nemusí být divný. A s těma vyjímkama... Já sama to moc dobře vím, protože moje dvě spolubydlící na intru jsou z obchodky a jsou naprosto v pohodě. :) Ale sami říkali, že zbytek jejich třídy jsou.. prostě nos nahoru.

36 Rony Rony | Web | 9. prosince 2014 v 20:46 | Reagovat

On existuje knihovnický obor?? O_O Kdybych to věděla, tak jsem tam šla! Miluju knížky :33

Nechci nikoho nějak urážet, ale myslím, že někteří nemají knihovníky rádi, protože sami odsuzují čtení. Pro většinu je to ztráta času. Někteří jsou dokonoce s prominutím tak blbý, že by ani nedokázali přečíst knihu, která má třeba jen 200 stran. Neuvědomují si, že čtení může být i zábava. Znám hodně lidí, kteří mě nemají rádi jen kvůli tomu, že ráda čtu. Ikdyž popravdě řečeno "ráda čtu" je slabý výraz.
Lidi, kteří rádi čtou si neměli dělat hlavu s takovými lidmi hlavu. Sečtělost se přece vyplácí! :D

37 Callia Callia | 9. prosince 2014 v 21:28 | Reagovat

[36]:  Přesně. Hodně lidí nemá rádo čtení a myslí si, že je to strašně nudné. Přitom to není pravda! :D

38 raia | creyativite ^∇^ raia | creyativite ^∇^ | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 22:15 | Reagovat

Nerozumiem až tak tomu vašemu vzťahu, predsa, len poznám len tvoj nǎzor, a v živote som sa nerozprávala s tými ostatnými.

Podľa mňa je prirodzené, že sa dve takto odlišné skupiny takto podkopávajú (nejako som neprišla na iný výraz ^_^), zrejme je to tak, že oni si myslia, že ste trápni lebo čítate a neobliekate sa podľa najnovšej módy, a knihovníci im možno závidia tú popularitu ako si spomenula, alebo sa im jednoducho nepáčia tie ich výstrihy makeup a štýl.

Vravíš ale, že vy sa nie ste ako ovce a oni áno napríklad vďaka obliekaniu. Avšak podľa toho sa to dá obrátiť aj opačne, moźn oaj oni si myslia že vy ste ovce ^u^ napríklad, že máte stále nos v knihách (obrazne povedané). Jednoducho
, snažím sa tým povedať to, že je zbytočné označovať niekoho za ovcu, keďže každá osoba patrí do určitej skupiny a v danej skupine ide s prúdom. Majú podobné myšlienky, štýl a podobne...

39 Ivanitko Ivanitko | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 22:25 | Reagovat

Já chci být knihovník. Mohla bych číst super knížky jako první :3

40 Callia Callia | 9. prosince 2014 v 22:53 | Reagovat

[38]:  S těmi ovcemi... Máš pravdu, že v podstatě je každý z nás ovce, protože v tom svém „oboru„ následujeme dav, ale já to myslela spíše tak, že ve společnosti je přeci jenom více lidí, kteří nečtou a sledují trendy atd. než lidí, kteří jsou knihomolové. Takže z téhle strany tam knihovníci prostě nezapadají. Ale díky za tvůj názor. :) Ukázala jsi mi, že na to jde pohlížet i z jiné strany. :)

[39]:  Opravdu nevím co na tohle napsat. :D To, že jsi knihovník, neznamená, že máš nejnovější knihy. Kde jsi to probůh slyšela?! :D

41 Ell-e Ell-e | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 23:02 | Reagovat

Tak popravdě se s tímhle názorem seznamuju prvně až u tebe, takže je to dobrý, všichni si to nemyslí! ;)
Ale nemysli si, je to všude, já studuju na filozofický fakultě, ale nikoho už nezajímá, co vlastně přesně studuju, protože je to jedno, když "stejně skončím v Mekáči". Takže ono si nevybereš, všude je něco, co se dá kýmkoliv pomluvit. ;)

42 Takara Takara | Web | 10. prosince 2014 v 0:12 | Reagovat

Tahle rivalita a řeči "můj obor je lepší, než tvůj" se týkají všech oborů...největší půtky jsou tradičně mezi technickými a humanitními obory. Můj otec jako vystudovaný inženýr nesl dost těžce, když se z jeho dcery (bez talentu a zájmu o matematiku, fyziku a chemii) stal humanitník (vybrala jsem si ke studiu peďák) a podle mého tatínka (a mnoha dalších) jsou humanitníci "blbečci, co neumí počítat..." :-D takže ne, každý obor má svoje... na peďáku (předškolka, národka) musí člověk být všestranný, tzn. umět na určité úrovni všechno od matematiky, přes jazyk, přes tělesnou výchovou, zpěv a hru na hudební nástroj, atd. atd. chtěla bych vidět, kolik strojařů na něco zahraje nebo snad zazpívá...je to o všestrannosti a tu taky každý nemá, proto na blbé kecy  kašlu, vystudovala jsem peďák, a v tom oboru pracuju. Dělám to, protože mě to baví a ne proto, že jsem se tam, kam jsem se chtěla dostat, jsem nedostala...(jako někteří jiní: "hlásím se na medinu, a když se tam nedostanu, tak půjdu na rok na peďák"...)
Být knihovníkem, to je přece krásná práce!

43 lovitka lovitka | Web | 10. prosince 2014 v 0:20 | Reagovat

Myslím, že to všechno vystihuje ta věta: "Možná si to ani neuvědomujete, ale chováte se naprosto stejně jako oni. " :) Přijde mi to jako naprosto normální chování na základce/střední, nesouvisející s obchodkou, ani s knihovnictvím... my jsme se mezi sebou navzájem nenáviděli nejdřív jako áčko a béčko, potom jako gympl a peďák... Je milé, když z toho někdo třeba dokáže vyrůst :D
Knihovnictví fandím!

44 Terka Terka | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 0:24 | Reagovat

Já chodila na obchodku a přemýšlela jsem, že bych si dala přihlášku i na knihovnictví na vysokou školu, ale nebyla jsem si jistá, jak by mě ten obor bavil,.. ačkoli, kdybych se na něj dostala, jsem si jistá, že by mě bavil víc, než Historie-Muzeologie, protože knížky, to je moje. :-)

A praxi v knihovně jsem měla. Ve třeťáku jsem si ji zařídila navzdory tomu, že jsem na obchodce. Ale asi nejvíc jsem rozuměla tomu, když mě posadili k počítači k programu, který se zabýval účetnictvím. Jakkoli matematiku nemám ráda, účetnictví mi nevadí. Akorát mi je líto, že ta praxe nebyla delší než čtrnáct dní a vzhledem k tomu, že naše knihovna brigádníky nebere, mám holt smůlu,... a taky mě mrzí, že jsem se víc neseznámila s tím IS přes který knihovníci půjčují knihy, že jsem neměla víc příležitostí ty knihy opravdu půjčovat... ale byla to pěkná práce, líbilo se mi to. :-)

45 Ling Ling | Web | 10. prosince 2014 v 0:26 | Reagovat

Tohle vážně někdo dělá? :D Není snad každého věc jaký si vybral obor? Nechápu, že si vás musejí dobírat a ani se mi nechce moc věřit tomu, že si nenajdou záživnější témata, ach jo. :) A to knihovnické pomlouvání, no to je asi normální.. v podstatě si myslím, že když je nějaká menší parta a liší se, tak rádi pomlouvají, co je na ostatních to "špatné", proč k nim nepatří, a proč jsou tudíž oni prostě ti "lepší". Jo a k tomu přiznání naše škola taky měla tuhle srandičku na facebooku, neměla dlouhého trvání. Později to řešila policie..:)

46 Narsis Narsis | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 6:31 | Reagovat

[34]:  Hmm ... Já jim to nebudu vysvětlovat, když mě neposlouchají. Opět je to ztráta energie. Myslím, že nejlepší možnost je se s tím vyrovnat. Někteří lidé prostě nepochopí ... Je zbytečné snažit se jim něco nacpat do hlavy, když o to nemají zájem.

47 Jana Jana | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 9:14 | Reagovat

Takováto rivalita vždycky byla a asi bude. Proč si myslíš, že neříkáme fakulta sociálních studií ale hranolkárna? Nebo proč se pedagogice lidí smějí (přestože některé obory bych nechtěla i s titulem jistým či zadarmo). Zkus si to tolik nebrat. Mně se posmívali odmalička a pak jsem jednou pustila vodítko a moje fenka jim to vysvětlila za mne :)

Netrap se, pokud tě to baví a podporují tě ti, co tě mají rádi, tak se netrap ;)

48 Em Age Em Age | Web | 10. prosince 2014 v 9:50 | Reagovat

Já tedy nevím, v životě jsem se nesetkala s názorem, že by knihovník musel být divný a nespolečenský! :D To až tu v tvém článku jsem se o tom dočetla. :D
Nevidím na knihovnících nic špatného, dokonce mě tato práce hodně láká. Jen si nemyslím, že na něco takového je opravdu nutná škola. To, co budeš dělat v knihovně, se přece můžeš naučit i sama - praxí. :-)

49 promise-hope promise-hope | 10. prosince 2014 v 10:09 | Reagovat

[41]: Musím říct že máš pravdu. Všude se dá něco promluvit a to,že jsi o tom ještě neslyšela je skvělý! Vážně jde asi jenom o konkrétní školu :)

[42]:  No.. U nás je to zase tak, ze knihovníci jsou ti.chytří divní a neumí sportovat zatímco ostatní mají fyzičku :D ale abych pravdu řekla, já mám vážně fyzičku na nic.takže v tomhle s ostatními souhlasím. Ale opět se tohle přenáší automaticky na všechny knihovníky a já bych.neřekla ze je to tak u všech. :)

[43]: Mas pravdu. Rivalita je u všeho, jen ne mrzí, že někdo vynaklada tolik energie na urážení a pomlouvani ostatních..

[44]: Ne každý.je stejný a já netvrdím, že každý z obchodky musí nutně nemít rad knihy a knihovníky, ale na naší škole bohužel převažuje skupina, která nás nemá ráda. A já s programem ještě nepracovala ale těším se na to. :D

[45]: Ou... Policie? Tak to bylo asi vážný.. Doufám ze tady to tak daleko.nedojde. A jinak.souhlasím že většinou jsou pomluvy hlavně díky žárlivosti.

[46]: Naprosty souhlas. :)

[47]:  Já se tím už ani moc nezabyvam. Jejich řeči a posmesky si neberu k srdci, jen mě to.mrzí.

[48]: To jsi už několikátý člověk který se o tom dozvěděl až díky mému článku. :D nevím zda je to dobré nebo ne. Ale jinak.mas pravdu. Ono na to nemusís mít školu.jenže já nevěděla na jakou jinou bych měla jít takže volba byla taková jaká byla. :)
PS: omlouvám se za chyby ale píši na mobilu. :D

50 Lea Lea | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 10:11 | Reagovat

Chápu, že článek je spíš takovým vypuštěním ventilu emocím, ale osobně se s ním neztotožňuju. Když chci jednou něco dělat a baví mě to, tak co mi je po lidech, kteří to nechápou? Řekla bych, že problém mají v prvé řadě oni, ne vy - odtud to taky obvykle začíná. Knihovnictví je krásná práce, dělala bych ji ráda a klidně chodila do práce s upatlanými brýlemi, ve vytahaném svetru a s krátkými nohavicemi :)

51 Em Age Em Age | Web | 10. prosince 2014 v 11:48 | Reagovat

[49]: Nevíš, zda je to dobré, nebo ne? To jsi myslela jak? CO nevíš, zda je dobré, nebo ne? Jsem trochu zmatená, prosím, vysvětli.

52 Em Age Em Age | Web | 10. prosince 2014 v 11:49 | Reagovat

A mimochodem, všechny zaměstnance knihoven, které znám, chodí do práce upravení, navonění, v krásném společenském oblečení a jsou samý úsměv. :D

53 Andy Andy | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 12:59 | Reagovat

Haha.. Nestuduju sice knihovnictví, ale momentálně dělám v knihkupectví a pozoor - studuju obchodku, haha. Hezky se to střetlo :-)
Upřímně, myslím si, že tenhle stereotyp nezmizí. Dnešní ""moderní"" (hodně uvozovek!) lidi a mladiství, se třeba fajnově oblíkaj, maj nejmodernější telefony apod., ale knihu přečetli klidně jednu za život a proto  usuzujou, že ti co čtou, jsou divný.
Jinak k tý obchodce... Nesnášim některý ty krávy co tam choděj, opravdu existence co já nepochopim. PROČ - řikam si denodenně na školních chodbách...
Jinak v knihkupectví , přiznávám, někteří lidi co tam dělaj jsou divný... na první pohled. (což ostatním k souzení stačí).. a nemají třeba vůbec oko na to, co si vzít na sebe. nebudeme to popírat. ale takoví lidi jsou prostě všude... a aspoň u mě v práci mam ty lidi moc ráda. protože jsou to inteligentní jedinci, se kterýma se dá bavit...
takže asi tak..
tohle téma bych vůbec neřešila, prostě bych to vypustila, stejně jako jsem se naučila vypouštět kecy "asiati maj malý, černoši velký" :-D vim že je to uplně jiný téma, ale souzení dle národnosti/povolání - oboje je stejná kravina, ne? :-)
budu držet palce, ať vydržíš s chladnou hlavou a hroší kůží a dosáhneš toho, za čím jdeš ! :-)

54 -Danah -Danah | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 17:09 | Reagovat

Chystám se jít na obchodku. (ekonomické lyceum no, ale všichni tak nějak stojí za tím, že je to to samé) Takže, možná půjdu na obchodku. Móda je to poslední, co mě zajímá. Miluju knihy(taky jsem chtěla jít na nějaký knihovnický obor...ale rodiče,no--prý by se to moc neuplatnilo) Takže ted mi jen zbývá fandit autorům takovýchto článků. (Zmínila jsem se, že jsem introvert? To bude na obchodce vážně k užitku-.-)
No, vím, že jsi na to upozorňovala ty sama, ale řeknu to taky ještě jednou: všichni lidi, co jsou na obchodce nemusí být primadony a šampónci. Nekteří dokonce obdivují ty 'knihomoly' kteří mají možnost studovat svoje oblíbené téma.

55 Miriam M. Miriam M. | Web | 10. prosince 2014 v 17:28 | Reagovat

Jestli tě to uklidní, znám pár knihovnic, které mají opravdu styl - a tím nemyslím, že by se oblékaly podle poslední módy, jednoduše zaujmou. Takže vůči vám rozhodně žádné předsudky nemám a ostatně, knihovna je mé oblíbené místo.

56 Callia Callia | 10. prosince 2014 v 17:51 | Reagovat

[50]:  Já se snažím nedávat na ostatní. A v některých věcech (jako např. barvy rtěnek.. Miluji barevné rtěnky!) se mi to daří. Ale někdy už je toho vážně moc a nedá se to ignorovat. Ale máš pravdu. Chtěla jsem si trochu ventilovat své emoce. :)

[51]:  Myslela jsem to tak, že nevím, zda je dobré nebo ne, že lidé o posměškách směřujících na knihovníky neví. Když to neví, nemůžou s tím nic udělat, že ano, ale zase na druhou stranu se na to tolik neupozorňuje, což může být i k užitku. (Přiznejme si.. Kdyby se neustále řešili knihovníci a posměšky, tak bychom byli ještě více středem pozornosti) No.. Nevím, zda jsem to vysvětlila... :D

[53]:  Tak to mi přijde super! :) Jsem ráda, že se najdou i jedinci jako jsi ty. A ano, máš pravdu. Existují knihovníci, kteří prostě nevědí co na sebe a ostatním stačí pohled na ně a ví, do jaké skupiny zařadit. I u nás takový jsou, to přiznávám. :)

[54]:  Přesně. Já netvrdím, že všichni jsou stejní, protože to není pravda. Jen jsem chtěla říct, že konkrétně u nás na škole je to takových 10% normální holky a zbývajících 90% primadony. :/

[55]:  Mě se také líbí styl, který mají někteří z knihovnického oboru. (Konkrétně třeba má spolužačka. Úžasně se oblíká a má skvělý vlasy!) :)

57 Ver Ver | Web | 10. prosince 2014 v 18:23 | Reagovat

Knihovníci? Nic proti nim nemám, právě naopak jsou to podle mě skvělý lidé, kteří milují a starají se o knihy, nechápu jak se jim někdo může smát, je jejich věc jak se chovají či co nosí a ostatní lidi to nemusí zajímat :) Nádherný článek.

58 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 10. prosince 2014 v 18:29 | Reagovat

Na tu stránku jsem vlezla kdysi v prváku, ale protože mi facebook celkově nic neříká, rychle jsem odtamtud vylezla a fakt dlouho jsem tam zase nebyla. Ano, jsem taky od fochu :D
Jinak na knihovníky mám trochu rozsáhlejší názor, ale tady na veřejnosti to nemá cenu (najdi si mě!!!), ale zkrátím to na to, že si myslím, že knihovníka by neměla dělat labilní osoba, která je schopna se nechat unést. Důvod je takový, že čím víc je knih, tím víc je názorů, myšlenek, postojů a duší. Samozřejmě je kolem toho i víc lidí s různými povahami a když se tím vším nechá knihovník unést, tak je to prostě.... :D
Jak se ti líbí na našem oboru, mám takový dojem, že tě ale znám ;-)

59 Callia Callia | 10. prosince 2014 v 18:50 | Reagovat

[57]:  Děkuji. :)

[58]:  To je zajímavý pohled. Nikdy jsem nad tím takhle neuvažovala. Vždycky jsem si říkala, že knihovníka může v podstatě dělat každý, ale když si to tak čtu, tak máš pravdu. Člověk, který hnedka vyletí a je, jak jsi napsala labilní, tak by asi nebyl zrovna nejlepším rádce např. při výběru nějaké knihy nebo by se s ním asi nedalo povídat o tom, co je lepší a co horší (ze žánrů a knih, protože přeci jenom.. knihovník má i radit no ne?) A jinak se mi na oboru líbí. :) Miluji předmět knihovnictví! :33 A já mám jenom minimální tušení, kdo jsi ty. :D

60 TlusŤjoch TlusŤjoch | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 19:50 | Reagovat

Knihovník? Nevím, ale na stará kolena bych chtěl být antikvariatníkem.

61 shira-elizabeth shira-elizabeth | Web | 10. prosince 2014 v 21:03 | Reagovat

Já bych třeba knihovnice byla moc ráda :) ale je pravda, ze paní knihovnice bv naší mestske knihovne dost dobře splňují ten nehezky popis :D ale jsou mile a poradi :) jak tak koukam, tak lidi z obchodky jsou všude stejní... A co teprve ti z hotelovky..

62 Sakay Sakay | Web | 10. prosince 2014 v 21:33 | Reagovat

chápu tě... lidi si asi myslí, že člověk, který rád čte, je inteligentní a zajímá se spíš o nově vydané knihy než o to, že teď letí Válenky a všichni je musí mít - včetně něj...je prostě divnej... ale tak, nebudeme pomlouvat :D každý jsme nějaký a ten, kdo se směje ostatním (a to často bez důvodu nebo jen proto, že je v něčem odlišný) je hlupák :)

63 Annika Annika | Web | 10. prosince 2014 v 22:24 | Reagovat

Také tenhle anti-knihovnický přístup nechápu. Kór ještě když knihovníci i knihovnice z naší místní knihovny jsou velmi fešní :D

64 Tajja Tajja | Web | 10. prosince 2014 v 23:41 | Reagovat

Nechápu, co někteří mají proti knihovníkům. Babička je vystudovaná knihovnce, ve tomto oboru pracuje celý život až dodnes a ač to asi není nejvhodnější příklad, nevidím jediný důvod se tomu vysmívat. Naopak - babča toho má spoustu načteno, je to náš rodinný mozek. Vždycky jsem obdivovala, kolik toho zná. Tohle asi nepochopím :I C:

65 Callia Callia | 11. prosince 2014 v 16:38 | Reagovat

[60]:  To může být taky úžasná práce. :3

[61]:  No. Lidi z hotelovky jsem nikdy nepotkala, takže nemůžu soudit. :)

[62]:  Souhlasím. :) Každý jsme nějaký, tak proč se ostatním posmívat za to, že nejsou stejní jako já? Je to hloupost.. Ale bohužel, mnoho lidí je hloupých. :/

[63]:  :D Fešní :D Jinak tenhle přístup také nechápu. Pro to jsem napsala i tenhle článek. :) Chtěla jsem vědět, jak to vidí ostatní. Takže díky za komentář. :)

[64]:  Bohužel, já sama to také nechápu. Knihovníci jsou skvělý lidé, kteří jsou chytří a vždy poradí. Někteří lidé to ale zřejmě považují za něco, kvůli čemu se smát. :/

66 :D :D | 12. prosince 2014 v 15:25 | Reagovat

Ahoj, podle mě je knihovnictví nádherná práce. Knihovníci, se kterými jsem se setkala jsou velmi inteligentní a milí lidé, kteří mi vždy velmi rádi pomohou. To, že děcka z obchodky toto nechápou není váš problém. Možná byste je akorát neměli také pomlouvat ikdyž to asi ani nejde. :-D Podám přihlášku na knihovnictví- to, že se mi budou smát mi bude jedno, důležité bude, že budu dělat to, co mě bude bavit. ;-)( setkala jsem se s názory jako knihovník hahaha, kdo to může dělat? :( ) Každopádně ten, kdo se vám směje sám nepřečetl asi nikdy víc než 200 stran. ;-) (Nechci odsuzovat každého...). Ahoj

67 Callia Callia | 13. prosince 2014 v 9:47 | Reagovat

[66]:  Taky si to myslím. A je skvělé, že si podáš přihlášku na tenhle obor, protože dle mého názoru je skvělý. :)

68 :D :D | 25. prosince 2014 v 21:33 | Reagovat

Ahoj, velmi jsem se do této diskuze začetla a přidávám svůj další názor. :-)
Já si myslím, že se knihovníci oblékají moc pěkně. :-) Náhodou, já se hlásím na knihovnictví a sleduji modní trendy, mám svůj vlastní styl...Podle mě záleží na typu člověka a každému se líbí něco jiného. :-) Měj se pěkně- mimochodem máš nádherný blog- teď jej navštěvuji celkem často! :3 :-D

69 Callia Callia | 26. prosince 2014 v 19:18 | Reagovat

[68]:  Já s tím souhlasím. Také se mi líbí styl oblékání knihovníků, protože velmi často bývá odlišný a to je krása. :3 A jinak moc díky. :) Jsem ráda, že se ti tady líbí. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama